-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:48890 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:3

همه ما ميدانيم كه موسي برادري به نام هارون داشته و در قرآن هم به پسر كشي فرعون، اشاره شده است: پس چگونه موسي برادر دارد ]و برادرش كشته نشده است[ وچگونه با نابود كردن نسل پسر يك قوم، آن قوم به حيات خود ادامه داده است؟

از آن جا كه قرآن كتاب تاريخ نيست و تنها به قدر نياز به گوشه هايي از آن اشاره ميكند، براي فهم آن و پاسخ به پرسشهاي تاريخي - قرآني، بايد از تاريخ و روايات كمك گرفت.

براساس كتب تاريخي و روايات، كشتن فرزندان پسر بنياسرائيل از زماني آغاز شد كه پيشگويان و ستاره شناسان به فرعون خبر دادند كه پسري در بنياسرائيل متولد ميشود كه سلطنت تو را واژگون خواهد كرد، برخي نيز بر اين باورند كه فرعون خوابي ديد و معبران چنين تفسير كردند كه فرزندي از بنياسرائيل سلطنت تو را نابود خواهد كرد. در هر صورت، از آن سال به بعد به دستور فرعون فرزندان ذكور را كشتند و اين ادامه يافت تا آن گاه كه منجمان خبر دادند، شخص موعود به دنيا آمده است. برخي نيز گفتهاند يك سال فرزندان ذكور را ميكشتند و سال ديگر آنها را زنده ميگذاشتند و هارون در سالي متولد شد كه پسران را نميكشتند. بنابراين، بقاي نسل بنياسرائيل از فرزندان پيش از پيشگويي منجمان و پس از بهدنيا آمدن حضرت موسي7 و نيز پس از پيروزي بر فرعون و جز اينهاست.(ر.ك: مجمع البيان، فضل بن حسن طبرسي، تحقيق سيد هاشم رسولي محلاتي، ج 7، ص 239 ـ 252، دار المعرفة، بيروت، 1408 هـ; عرائس الفنون، ثعلبي، ص 105 و 114; تاريخ انبيأ، سيدهاشم رسولي محلاتي، ص 362 ـ)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.